استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

کلرزنی در طی دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم ، مولینات را به سولفوکسید مولینات تبدیل می کند . تجزیه کامل به ترکیبات غیرکارباماتی به اکسیدان های دیگری مانند کلرامیناسیون، پرمنگنات پتاسیم یا ازن نیاز دارد. مولینات در محیط خاک ماندگاری کمی دارد و نیمه عمر آن 5 تا 21  روز است.

اتصال ضعیفی به خاک دارد، در آب نسبتاً محلول است و بنابراین ممکن است متحرک باشد. میکروارگانیسم های خاکمسئول بیشتر تخریب مولینات هستند. مولینات اگر در خاک شخم زده نشود، ممکن است به سرعت تبخیر شود و ممکن است در اثر نور خورشید تخریب شود.

مولینات ممکن است با هیدرولیز تجزیه شود. مولینات به سرعت توسط گیاهان جذب شده و به برگ ها منتقل می شود. در برگها، مولینات از رشد و نمو برگها جلوگیری می کند .

حوزه تصفیه آب یکی از پویاترین زمینه های تحقیقاتی در سال های اخیر با پیامدهای سیاست عمومی قوی با بیش از 39000 مقاله بوده است.

دستگاه

به طور مشابه، حوزه‌های نانومواد و فرآیندهای نانو یکی از پویاترین زمینه‌های تحقیقاتی در سال‌های اخیر با پیامدهای مهم سیاست عمومی با بیش از 1000000 مقاله بوده است.

در تقاطع تحقیقات در زمینه تصفیه آب و نانومواد، حوزه مواد و فرآیندهای نانوتصفیه آب یکی از پویاترین حوزه‌های تحقیقاتی در سال‌های اخیر بوده است که با نزدیک به 5000 مقاله تأثیر بسزایی در تحقیقات پزشکی و زیست‌محیطی داشته است.

در این فصل، فناوری‌های نانو مختلف بررسی می‌شوند. چند فناوری در مرحله تحقیقات آزمایشگاهی هستند، برخی به آزمایش آزمایشی رسیده اند و برخی تجاری هستند. در میان این فناوری‌ها، نانوجاذب‌ها، نانو غشاها و نانوفتوکاتالیست‌ها امیدوارکننده‌ترین هستند. اگرچه این فناوری‌ها تجاری‌سازی شده‌اند، اما پتانسیل آن‌ها برای استفاده در مقیاس بزرگ در تصفیه فاضلاب محقق نشده است.

ارزیابی خطر آلاینده های بازیافت شده و نانوذرات تخلیه شده هنوز به طور قابل توجهی ناشناخته باقی مانده است. از این رو،روش های مدیریت پسماند سازگار با محیط زیست برای جلوگیری از خطرات و سمیت ها مورد نیاز است. آینده نانوذرات در تصفیه آب کاملاً مترقی است، اما نیازمند تلاش‌های مشترک منابع دانشگاهی و صنعتی برای تحقق یک فناوری تصفیه آب سریع، مقرون‌به‌صرفه و امکان‌پذیر است. حل آلودگی آب در سطح جهانی با همکاری مشترک امکان پذیر خواهد بود.