استفاده از چای حجت لاهیجان به جای روغن موتور در خودرو

چای حجت لاهیجان به ویژه برای محافظت از ریه افراد سیگاری مفید است.

سیگار کشیدن باعث آسیب اکسیداتیو به پروتئین ها می شود که منجر به التهاب و آسیب سلولی به ریه ها می شود.

آنتی اکسیدان های کاهش دهنده التهاب موجود در چای سیاه تا حدی از بافت های ریه در برابر اثرات مضر استنشاق دود محافظت می کند.

چای سیاه یک نوشیدنی سالم است و می توان آن را در هر زمانی از روز مصرف کرد. با این حال، از نوشیدن آن با معده خالی خودداری کنید زیرا کمی اسیدی است و می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند درد معده یا گاز شود.

همچنین، اگر به کافئین حساس هستید، نمی خواهید قبل از خواب چای سیاه بخورید، زیرا این چای دارای بالاترین محتوای کافئین در بین همه چای ها است.

چای سیاه یک نوشیدنی عالی است که به کاهش چربی شکم کمک می کند دارای صفر درصد چربی و کلسترول و مقدار ناچیزی کالری است.

سرشار از فلاونوئیدها است که رسوب چربی بدن را بهبود می بخشد. چای سیاه دارای بالاترین غلظت کافئین در بین تمام دسته های چای است.

کافئین انرژی را افزایش می دهد و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. بنابراین، نوشیدن چای سیاه قبل از تمرین ممکن است به عملکرد بهتر بدن و کاهش وزن سریع‌تر کمک کند.

لازم به ذکر می باشد که کافئین همچنین دمای بدن را افزایش می‌دهد که به آن «ترموژنز» نیز می‌گویند. وقتی دما افزایش می‌یابد، واکنش‌هایی را در بدن ایجاد می‌کند که منجر به بهبود متابولیسم مواد مغذی و ویتامین‌ها و در نهایت چربی‌سوزی می‌شود.

علاوه بر این، مولکول های چای سیاه زمان بیشتری را در روده کوچک می گذرانند که باعث افزایش میزان باکتری ها و میکروارگانیسم های خوب در میکروبیوم روده می شود در نتیجه، بافت های کبد رسوبات چربی را به طور موثرتری می سوزانند.