بالش پر لایکویی که با نور آفتاب هفت رنگ می شود

بالش پر لایکو هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا برای نظارت بر کیفیت خواب در محیط‌های زندگی با کمک محیط (AAL) ارائه شدکه حسگرهای دما، رطوبت، درخشندگی، صدا و ارتعاش را در یک گره از SparkFun ESP32 Thing ادغام می‌کند.

بنابراین پارامترهای محیطی می‌توانند به طور خودکار تنظیم شود تا نیاز به خواب واجد شرایط را برآورده کند. راحتی بالشتک و مصرف انرژی گره در آزمایشگاه بی اهمیت است، اما باید در محصول مورد توجه قرار گیرد.

یک طرح نظارت بر خواب بدون مزاحم زیر بالش، مراحل خواب S1-S4 را با دقت بیش از 60٪ شناسایی می کند، که بهتر از طرح موجود مبتنی بر مدل پنهان مارکوف (HMM) است.

ابتدا الگوی تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) را از طریق سیگنال فاصله RR بدست‌آمده تجزیه و تحلیل می‌کند و از تجزیه حالت تجربی (EEMD) برای حذف خطاها از تفاوت‌های فردی استفاده می‌کند، سپس آن را با HMM ترکیب می‌کند تا مراحل مربوطه را محاسبه کند، اما دقت این غیرتهاجمی است.

بالش

سیستم مانیتورینگ هنوز با پلی سومنوگرافی (PSG) فاصله دارد.
سیستم سنجش سلامت پیشنهادی مبتنی بر یک بالش هوشمند با سنسورهای دما و رطوبت است. علاوه بر حفظ راحتی بالش به روشی غیر تهاجمی، ما در هنگام طراحی و اجرای سیستم بر بهره وری انرژی، دقت اندازه گیری تمرکز می کنیم.
این بخش با معرفی مختصری از جریان داده ها در سیستم آغاز می شود، سپس معماری و بخش هایی از سیستم که به دنبال آن جزئیات بالش هوشمند و در نهایت نحوه استخراج موقعیت و دمای بدن توسط منطق فازی ارائه می شود.
این سیستم از سه بخش تشکیل شده است: حسگرها، عامل حمل و نقل و سرور. برای آپلود داده ها در سرور، عملکرد اینترنت باید در مجموعه ای از حسگرها مانند سیم، Wi-Fi یا 4G ادغام شود که به منبع تغذیه AC یا باتری لیتیومی قابل شارژ نیاز دارد.

اگرچه می تواند میزبان حسگرها را بزرگ کند و به نوبه خود آن را برای کاربر ناراحت کند. در مقابل، BLE و ZigBee با قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده اند، بنابراین برای ارتباطات کوتاه مدت و مناسب برای مجموعه ای از حسگرها هستند.

در نتیجه، میزبان سنسورها مجهز به BLE/ZigBee است که با باتری سلولی تغذیه می‌شود و یک عامل حمل‌ونقل با توجه به مصرف انرژی ضروری است که هم به BLE/ZigBee و هم به اینترنت مجهز است. نمودار جریان داده سیستم در نشان داده شده است.