برنامه مدرسه چیپس میوه رایگان اشتراک پاییز

در سپتامبر 2001، هیچ مدرسه ای برنامه میوه مدرسه سازمان یافته ای نداشت.

در سپتامبر 2008، 5 مدرسه در برنامه چیپس میوه حبه ای میوه مدرسه رایگان (مدارس با پایه های 1 تا 10) (میوه رایگان 08)، 10 مدرسه در برنامه اشتراک (اشتراک 08) شرکت کردند، و 12 مدرسه در هیچ مدرسه رسمی میوه شرکت نکردند.

برنامه میوه و چیپس خرما رایگان از پاییز 2007 در 5 مدرسه میوه رایگان 08 اجرا شد. 10 مدرسه شرکت کننده در برنامه اشتراک در سال 2008 بین پاییز 2001 تا پاییز 2008 وارد این برنامه شدند.

یک امتیاز کلی از میان وعده های ناسالم از 3 مورد زیر تهیه شد: «چند وقت یکبار نوشابه (از جمله شکر) می نوشید؟»، «چند وقت یکبار آب نبات می خورید (مانند شکلات، آب نبات مخلوط)»، و «چند وقت یکبار مصرف می کنید.

چیپس سیب زمینی میخوری؟ همه آیتم ها دارای 10 پاسخ جایگزین بودند (هرگز، کمتر از یک بار در هفته، یک بار در هفته، دو بار در هفته، …، 6 بار در هفته، هر روز، هر روز چند بار) و به آنها امتیاز داده شد (0، 0.5، 1، 2، …، 7، 10)، به تنقلات ناسالم مقیاسی بین 0 تا 30 بار در هفته می دهد.

بر اساس داده های یک مطالعه آزمایشی-بازآزمایی قبلی که شامل 114 کودک از کلاس ششم (14) بود، نمرات در مقیاس میان وعده های ناسالم به طور معنی داری (001/0 P <) همبستگی داشت (ضریب همبستگی پیرسون؛ r = 0.71)، و مقادیر میانگین معنی دار نبود.

متفاوت (آزمون t زوجی؛ 5.2 در مقایسه با 5.5 بار در هفته؛ P = 0.24) در 2 ارزیابی با 14 روز در بین (داده هایی که قبلاً گزارش نشده است).

دانش آموزان جنسیت خود را گزارش کردند. به عنوان شاخصی از وضعیت اجتماعی-اقتصادی، والدین سطح تحصیلات خود را ثبت کردند (پایین تر: نداشتن تحصیلات دانشگاهی یا دانشگاهی، بالاتر: تحصیل در کالج یا دانشگاه).

قبل از شرکت در مطالعه، رضایت کتبی آگاهانه از والدین و فرزندان اخذ شد. مجوز تحقیق از خدمات داده علوم اجتماعی نروژ به دست آمد.

در توصیف نمونه، تفاوت‌های بین شرکت‌کنندگان 2001 و 2008 با استفاده از چیپس میوه پرتقال آزمون t برای متغیرهای پیوسته و آمار کای دو برای متغیرهای طبقه‌بندی (جدول 1) تجزیه و تحلیل شد.

تحلیل‌های اصلی انجام‌شده مدل‌های ترکیبی چندسطحی با مقیاس میان‌وعده‌های ناسالم به عنوان متغیر نتیجه بودند.

همه مدل‌ها شامل مدرسه به‌عنوان اثر تصادفی و زمان (2001 یا 2008)، گروه، جنس و سطح تحصیلات والدین به‌عنوان اثرات ثابت و همچنین شرایط تعامل مرتبط بودند.

اثر متقابل زمان × گروه (005/0 ≤ P) که نشان‌دهنده تغییرات  چیپس میوه ای متفاوت در دفعات مصرف تنقلات ناسالم در طول زمان برای گروه‌های مختلف است، برای آزمایش تأثیر برنامه‌های میوه مدرسه استفاده شد.

  • منابع:
    1. Introduction of a school fruit program is associated with reduced frequency of consumption of unhealthy snacks
  • تبلیغات: 
    1. قاتل بین المللی بعد از مصرف نبات زعفرانی از پا افتاد و دستگیر شد
    2. با استفاده از پوشاک می توانید قرمه سبزی درست کنید
    3. بزرگترین زیره جهان به اندازه خربزه مشهدی
    4. معتبرترین سایت خرید پکیج امیر شریفی با کمترین قیمت