برنج تایلندی درجه b  که شب ها به رنگ قرمز در می آید

برنج تایلندی درجه b گیاه و دانه های خانواده Grain Oryza sativa (برنج آسیایی) یا کمتر معمول Oryza glaberrima (برنج آفریقایی) است.

نام برنج وحشی معمولاً برای گونه‌های جنس Zizania و Porteresia استفاده می‌شود ، اگرچه این اصطلاح وحشی و اهلی است، اما می‌توان آن را برای گونه‌های اولیه یا کشت نشده Oryza نیز به کار برد.

به عنوان یک غلات ، برنج پرورشی پرمصرف ترین غذای اصلی برای بیش از نیمی از جمعیت بشری جهان، به ویژه در آسیا و آفریقا است. [Liu 1] این محصول پس از نیشکر و ذرت سومین محصول کشاورزی پرتولید در سراسر جهان است .

از آنجایی که بخش زیادی از محصولات نیشکر و ذرت برای اهدافی غیر از مصرف انسان استفاده می شود، برنج مهمترین محصول غذایی برای تغذیه و کالری دریافتی انسان است و بیش از یک پنجم کالری مصرفی انسان در سراسر جهان را تامین می کند. انواع زیادی برنج وجود دارد، و ترجیحات آشپزی در منطقه متفاوت است.

برنج

روش سنتی برای کاشت برنج، غرقابی کردن مزارع در حین کاشت نهال های جوان یا پس از آن است. این روش ساده نیاز به برنامه ریزی مناسب برای آبیاری دارد، اما رشد علف های هرز و گیاهان آفتی را که در زیر آب رشد نمی کنند با مقاومت کمتر کاهش می دهد و از آفت جلوگیری می کند .

در حالی که غرقابی برای کشت برنج ضروری نیست، تمام روش‌های آبیاری دیگر نیازمند تلاش بیشتر برای کنترل علف‌های هرز و آفات در طول دوره‌های رشد و رویکرد متفاوت برای کوددهی خاک است. برنج می تواند در اشکال، رنگ ها و اندازه های مختلفی باشد.Oryza sativa که معمولاً به عنوان برنج آسیایی شناخته می شود.

آرد برنج : برنج پوست کنده یا قهوه ای آسیاب شده است. این غیر حساسیت زا است و به عنوان جایگزین گندم برای کسانی که به گلوتن و محصولات آرد گندم حساسیت دارند بسیار ارزشمند است. خمیر برنج را می توان برای تولید چیپس و سایر غذاهای میان وعده و غلات صبحانه لایه بندی کرد.