تشک طبی رویال آرامشی که در شب و روز رنگ های متفاوتی دارد

کوواکس و همکاران یک مطالعه کنترل‌شده چند مرکزی دوسوکور بر روی تشک طبی رویال آرامش انجام داد که 313 بزرگسال مبتلا به کمردرد مزمن غیراختصاصی پس از بیدار شدن از خواب را ارزیابی کرد.

نتایج نشان داد که، حتی اگر بهبودی با استفاده از هر دو تشک مشاهده شد، بیماران با تشک متوسط ​​سفت سطح بالاتری از بهبود را هم از نظر درد و هم از نظر ناتوانی گزارش کردند. بنابراین تشک های متوسط ​​سفت به بیماران مبتلا به کمردرد مزمن غیر اختصاصی توصیه می شود.

برخی از نویسندگان کارایی سیستم‌های روکش ساخته شده با استفاده از تکنیک‌ها و مواد مختلف را مطالعه کردند. به طور خاص، مونسین و همکاران. مطالعه ای بر روی 30 بیمار مبتلا به کمردرد شدید که از اختلالات خواب یا سندرم آپنه خواب رنج نمی بردند، انجام داد.

برخی از نویسندگان کارایی سیستم‌های روکش ساخته شده با استفاده از تکنیک‌ها و مواد مختلف را مطالعه کردند. نتایج نهایی مزایای قابل توجهی را از نظر علائم درد و کیفیت خواب در بیمارانی که روی این نوع تشک ها خوابیده بودند نشان داد.

 

نتایج مشابهی برای کاهش درد و کیفیت خواب با استفاده از روکش ثابت فشار کم تشک پر از هوا (Repose) به دست آمد. مطالعه ای از پرایس و همکاران بر اساس این نوع پوشش به مدت 4 هفته توسط 19 بیمار مبتلا به کمردرد مزمن و اختلالات خواب استفاده شد. نتایج از نظر کاهش بیداری های شبانه و همچنین کیفیت خواب و تسکین کمردرد از نظر آماری معنی دار بود.

جاکوبسون و همکاران مطالعه ای را در مورد مقایسه کمردرد، درد شانه، سفتی ستون فقرات، کیفیت، راحتی و کارایی خواب در داوطلبانی انجام داد که معمولاً روی تشک های فنری تجاری (فاز 1) می خوابیدند و به مدت 28 روز روی تشک های متوسط ​​سفت (فاز 2) استراحت می کردند.

جاکوبسون و همکاران از یک پیش آزمون و یک پس آزمون پس از مرحله آزمایشی با استفاده از بیماران علامت دار به عنوان کنترل استفاده شد. در تمام موارد، مستقل از کنترل اولیه خواب، مزایای استفاده از یک تشک با سفت متوسط، مستقل از سن، وزن، قد و شاخص توده بدنی (BMI) مشاهده شد. علاوه بر این، به نظر می رسد که بهبود بین هفته اول و چهارم از زمان پذیرش تشک های جدید به تدریج در حال افزایش است.