سیب زمینی شیرین نمکی

سیب زمینی شیرین پتاسیم زیادی در خود دارد به همین دلیل باعث می شود که همه کلیه های بدن انسان آب بیشتری را جذب کنند به همین سبب فشار خون در بدن مردم کاهش پیدا می کند . سیب زمینی ها به دو صورت در بازار وجود دارند مانند سیب زمینی شیرین و سیب زمینی نمکی، که این سیب زمینی شیرین یکی از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین سیب زمینی هایی است که در بازارها وجود دارد . سیب زمینی های شیرین یکی از اصلی ترین مواد غذایی روزانه مردم کشور به حساب می آیند ، که می توان آن را با قیمت مناسب از بازار تهیه کرد .

سیب زمینی شیرین خاصیت زیادی برای همه کودکان و بزرگ تر ها دارد . پس بزرگان و نوجوانان می توانند از آن به عنوان رژیم غذایی‌ استفاده کنند . می توانید این سیب‌زمینی‌ها را با ترکیب های متنوعی از غذاها استفاده کنید. پختن و آماده‌ کردن سیب‌زمینی معمولی و شیرین هم می‌تواند بسیار متنوع و خوب باشد . برای خرید سیب‌ زمینی‌های شیرین حتما توجه داشته باشید که پوست آن ها صاف باشد و حالت سفتی داشته باشند . که قابل استفاده باشند ، سیب زمینی ها را می توان از کشاورزان با قیمت مناسب تهیه کرد .

سیب زمینی شیرین نمکی

کوکوی مرغ و سیب زمینی

کوکوی مرغ و سیب زمینی کوکو مرغ و سیب زمینی یکی از بهترین کوکوهای خوشمزه ایرانی می باشد که همه مردم آن را در خانه های خود درست می کنند . کوکوی مرغ و سیب زمینی یکی از پر مصرف ترین غذاهایی است که می توانید آن را برای شام یا ناهار درست کنید و آن را نوش جان کنید . شما می توانید به کوکو مرغ سیب زمینی پنیر پیتزا اضافه کنید تا کوکو مرغ سیب زمینی شما پنیری و خوشمزه شود ، حتی می توانید به آن قارچ هم اضافه کنید تا کوکو مرغ بسیار خوش بو و لذیذ شود .برای درست کردن کوکوی مرغ و سیب زمینی اول باید گوشت مرغ ها را از استخوان جدا کنید و بعد آن ها را درون چرخ گوشت یا میکسر بگذارید و آن ها را چرخ کنید ، حالا این گوشت های مرغ چرخ شده را داخل یک کاسه بزرگ بگذارید و بعد سیب زمینی ها را به همراه سیر و پیاز رنده کنید و به آن اضافه کنید .سپس همه مواد رنده شده را با دست ها به خوبی فشار دهید تا همه آب اضافی مواد گرفته شود .

بعد به کاسه ای که همه مواد درون آن است گوشت مرغ اضافه کنید . می توانید به کوکوی مرغ و سیب زمینی جعفری هم اضافه کنید ، کوکو را بسیار خوش طعم و خوش بو می کند و در ادامه تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه به مواد اضافه کنید ، بعد با قاشق همه مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملا یکدست شود . اگر دیدید مواد کوکوی مرغ و سیب زمینی شل شد می توانید به آن یک الی دو قاشق غذاخوری آرد نخود اضافه کنید و یک ساعت در یخچال بگذارید ، سپس کاسه حاوی مواد را از یخچال خارج کنید و یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید ، بعد مقداری به تابه روغن اضافه کنید . بعد از اینکه روغن درون تابه به خوبی داغ شد ، دست هایتان را با آب کمی مرطوب کنید و به اندازه های مختلفی مانند مربعی یا گرد می توانید به آن ها شکل دهید ، سپس درون روغن بگذارید و آن ها را سرخ کنید .

سیب زمینی ضرر دارد

سیب زمینی ضرر دارد سیب زمینی اگر بیش از حد مصرف شود باعث اضافه وزن می شود ، به همین خاطر اگر وزن انسان بالا برود خیلی ضرر به بدن انسان می زند ، پس همیشه هر چیزی را باید به اندازه مصرف کنید . به همین خاطر مصرف بیش از حد سیب‌زمینی بد است ، باعث می شود بدن کالری زیادی دریافت کند و اگر در زمان مناسب این کالری کنترل نشود ، می‌تواند باعث افزایش وزن شود که این امر باعث خطر سلامتی فرد می شود حتی می‌تواند باعث مشکلاتی مانند قلبی عروقی ، مشکلات تنفسی ، فشار خون بالا ، استرس شود.سیب زمینی باعث بهبود دستگاه گوارش ما می شود .سیب زمینی اگر بیش از حد مصرف شود باعث می شود خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، شکم، روده و … افزایش یابد .

پس به همین دلیل سیب زمینی باید به اندازه مصرف شود چون فیبر زیاد آن باعث سوء هاضمه ، اسهال ، گاز روده ، انسداد روده می شود . در بعضی از افراد ، نشاسته درون سیب زمینی باعث مشکلات گوارشی و خیلی دیگر از مشکلات می شود . برای استفاده کردن از سیب زمینی اگر آن را تکه می‌کنید باید خیلی زود آن را استفاده کنید چون بسیار سریع اکسیده می‌شود و خاصیت های خود را از دست می‌دهد . سیب زمینی ها را باید همیشه با بخار و یا در فر بپزید و یا خام آن را میل کنید چون باعث می شود خواص آن ها دست نخورده باقی بماند‌ . سیب زمینی های سرخ شده به جز اینکه خاصیتی ندارد بلکه برای بدن انسان مضر هم هستند چون سرخ کردن سیب زمینی با روغن آن را سنگین می‌ کند و باعث می شود بیماری‌های مختلفی در بدن تشکیل شوند .

سیب زمینی سوخاری ساده

سیب زمینی سوخاری ساده سوخاری کردن خیلی از غذاها را معمولا مردم برای ترد شدن آن در هنگام سرخ کردن استفاده می کنند . با پودرهای سوخاری می توانید مرغ سوخاری ، ماهی سوخاری، قارچ سوخاری ،سیب زمینی سوخاری و … را آماده کنید و سرخ شدن آن ها که بسیار خوشمزه می شود لذت برد . برای درست کردن سیب زمینی سوخاری ساده اول باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید ، بعد آن ها را خلال کنید و بشویید . سپس همه خلال های سیب زمینی را که آماده کردید ، آن ها را به آب در حال جوش و نمک که از قبل روی اجاق گاز گذاشته شده است اضافه کنید و بگذارید به مدت هشت الی ده دقیقه بماند تا کمی پخته شود . بعد که سیب زمینی ها پخته شدند آنها را آبکش کنید و بگذارید تا خنک شوند و آب آن ها کاملا کشیده شود .

سپس باید سیب زمینی ها را سوخاری کنید و روغن آن ها را بگیرید ، بعد در ظرفی بزرگ چند تا تخم مرغ بستگی به اندازه سیب زمینی ها دارد آن ها را در کاسه بگذارید و به آن ها شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید . در ظرفی دیگر پودر سوخاری را با پودر آویشن و فلفل مخلوط کنید ، سپس همه سیب ز مینی ها را اول در مایع تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری به طور کامل مخلوط کنید و بگذارید به مدت یک الی دو ساعت در یخچال بماند . سپس آن ها را از یخچال خارج کنید و آن ها را درون روغن از قبل داغ شده قرار دهید و آن ها را به خوبی سرخ کنید ، حالا سیب زمینی های سوخاری را سرو کنید و از طعم خوشمزه آن ها لذت ببرید .

سیب زمینی جنگلی

سیب زمینی جنگلی سیب زمینی جنگلی دارای رشد بسیار سریعی می باشد .برگ های سیب زمینی جنگلی قلبی شكل مخروطی و کوتاه و به رنگهای سبز و گاهی سفید دیده می شوند . سیب زمینی های جنگلی طعم ، اندازه ، شکل، رنگ و … متفاوتی دارند . پوست های سیب زمینی جنگلی به رنگهای زرد، قهوه ای، صورتی، قرمز می باشد . سیب زمینی جنگلی خاصیت های بسیار زیادی دارد ، استفاده کردن از کرم سیب زمینی وحشی برای پوست به مدت سه الی چهار ماه علائم یائسگی را از بین می برد مانند گرگرفتگی و عرق های شبانه را کاهش می دهد . سیب زمینی وحشی را به عنوان جایگزین طبیعی برای خشکی واژن پس از قاعدگی و پیش از قاعدگی ، پوکی استخوان ، افزایش انرژی ، در آقایان افزایش محرک جنسی ، در خانم ها مشکلات کیسه صفرا ، قاعدگی دردناک و … مورد استفاده قرار می گیرد .

سیب زمینی وحشی عوارض زیادی هم دارد . سیب زمینی های وحشی اگر به صورت خوراکی مصرف شوند یا یا به صورت موضعی روی پوست قرار بگیرد احتمالا ایمن هستند . اگر از سیب زمینی وحشی به مقدار زیادی استفاده کنید باعث می شود فرد حالت تهوع زیادی بگیرد و استفراغ کند . خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از مصرف سیب زمینی وحشی خودداری کنید چون بسیار خطرناک است ، به همین خاطر سبب وضعیت های حساس به هورمون مانند سرطان سینه ،سرطان رحم ،سرطان تخمدان و … می شود پس خانم های باردار نباید از آن استفاده کنند . افرادی که با کمبود پروتئین روبه رو هستند نباید سیب زمینی وحشی را مصرف کنند چون باعث لخته شدن خون می شود .

سیب زمینی ترشی

سیب زمینی ترشی سیب‌زمینی ترشی یک گیاه بسیار زیبایی است که گل‌های آن مانند گل‌های آفتابگردان می باشد . گل‌های سیب زمینی ترش کوچک‌تر از گل های آفتابگردان است و غده‌های آن را می توان مصرف کرد . رنگ این سیب‌زمینی‌های ترش از زرد تا قرمز در حال تغییر است . اصلی‌ترین ترکیب های موجود در این ماده‌ی غذایی مانند سیب‌زمینی‌های معمولی نشاسته ندارد بلکه کربوهیدرات هایی دارد ، که برعکس نشاسته تاثیر بسیار زیادی در قند خون بیماران دیابتی ندارد و بسیار مفید برای بیمارانی که قند خون دارند است .بخش های خوردنی سیب‌زمینی های ترشی همان غده‌ی آن ها است که به صورت خام مصرف می شوند .

این غده‌ها در طول زمستان با ریتم های مناسبی رشد می‌کنند . طعم این سیب زمینی ترش در حالت پخته‌شده خیلی خوشمزه است و می‌توان از آن مانند خود سیب‌زمینی ها در انواع غذا ها استفاده کرد .سیب‌زمینی ترشی به اندازه كافی خیلی بزرگ است ولی خیلی زود رطوبت خود را از دست می دهد و چروكیده می‌شود . به همین علت بهتر است بعد از چیده شدن مصرف شوند . اینولین های که در سیب‌زمینی ترشی وجود دارند به فروكتوز تبدیل می‌شوند . فروكتوز یكی از آن تركیب های قندی است كه برای افراد دیابتی مفید و قابل استفاده می باشد .

سیب زمینی جوانه زده در بارداری نی نی سایت

سیب زمینی جوانه زده در بارداری نی نی سایت مصرف سیب زمینی‌های جوانه زده در بارداری می‌تواند باعث بروز علائم گوارشی برای مادر شوند . پس در دوران بارداری نباید سیب زمینی هایی که جوانه زده و سبز شده را مصرف کرد . چون سبز بودن سیب زمینی ها به دلیل وجود مواد سمی برای زنان باردار بسیار خطرناک است . مصرف زیاد سیب زمینی های جوانه زده می‌تواند باعث اسهال ، تهوع ، استفراغ می شود یا حتی می تواند روی رشد جنین اثر منفی بگذارد که بسیار پرخطر می باشد . مصرف زیاد سیب زمینی های جوانه زده باعث افزایش احتمال بروز نقص های مادرزادی در جنین می‌شود .

خانم‌هایی که در دوران بارداری بیش از حد سیب زمینی جوانه زده مصرف کنند در معرض خطر های ابتلا به قند خون بارداری قرار می‌گیرند . نوزاد مادران مبتلا به دیابت بارداری تقریبا وزن بیشتری پیدا می کنند و حتی ممکن است دچار مشکل های تنفسی و افت فشار خون شوند . به همین دلیل نباید مادران باردارسیب زمینی های جوانه زده را مصرف کنند ، چون اگر مادران دیابت بگیرند حتی ممکن است خطر مرگ و میر این نوزادان بیش از نوزادان معمولی باشد. پس به هیچ وجه در دوران بارداری نباید سیب زمینی سبز یا جوانه زده را مصرف کرد .

غذا با بادمجان و سیب زمینی

غذا با بادمجان و سیب زمینی غذا با بادمجان و سیب زمینی خواص بسیار زیادی دارد و غذای آن بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای درست کردن غذا با بادمجان و سیب زمینی اول باید پوست بادمجان ها بگیرید ، بعد آن ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و آن ها را به مدت چند دقیقه در آب نمک قرار دهید ، تا تلخی آن ها گرفته شود . سپس همه بادمجان ها را سرخ کنید و بعد از آن سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای خرد کنید و در همان تابه سرخ کنید .سپس بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها ، پیاز های خرد شده را سرخ کنید و نمک ، زرد چوبه و فلفل را هم به ٱن ها اضافه کنید وهم بزنید .

بعد همه مواد را کمی تفت دهید و به آن رب گوجه فرنگی و پودر سیر را اضافه کنید و هم بزنید . سپس می توانید گوجه ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و کمی تفت دهید . بادمجان ها و سیب زمینی های سرخ شده را دوباره در تابه بچینید و یک یا دو لیوان آب به مواد اضافه کنید و شعله اجاق را کم کنید . این غذای بسیار ساده و خوشمزه برای افرادی که نمی خواهند گوشت و مرغ مصرف کنند یک رژیم غذایی بسیار مفید می باشد . بادمجان و سیب زمینی فایده های بسیار زیادی برای بدن دارند .