لوله پلی اتیلن تک ستاره گلپایگانی که موجب ازدواج دو زوج جوان شد

پلی اتیلن خود را به عنوان ماده برتر در انواع صنایع تثبیت کرده است. زیرا نه تنها مزایای زیادی در سطح تولیدی و اقتصادی دارد، بلکه برای محیط زیست نیز محترم است، زیرا باعث صرفه جویی در انرژی، 100% قابل بازیافت و کاهش انتشار CO2 می شود.

مقاومت در برابر سایش و خوردگی لوله پلی اتیلن تک ستاره گلپایگان از بسیاری از مواد دیگر بیشتر است. به همین دلیل است که لوله های پلی اتیلن (PE) در حال حاضر جایگزین بسیاری از لوله های سنتی فولاد، سیمان یا پلی وینیل کلراید در بخش های مختلف شده است.

طیف گسترده ای از کاربردهای آن بی بدیل است و در حالی که در آینده نوآوری بیشتری در لوله های پلی اتیلن انتظار می رود، در حال حاضر عمدتاً برای حمل و نقل عمومی آب و آب آشامیدنی و همچنین ذخیره سازی و پردازش مایعات خورنده استفاده می شود.

لوله

پلی اتیلن مزایای بی شماری برای انواع کاربردها در صنعت دارد. لوله های پلی اتیلن متمایز هستند:

انعطاف پذیری، حتی در دماهای پایین.
جنس بسیار سبک، اما در عین حال بسیار مقاوم در برابر آب و ضربه های ناشی از ضربه.
با وجود اسیدها یا باکتری ها آسیب نمی بیند
حمل و نقل، جابجایی و اتصال آسان و کاربردی است.
طول عمر بسیار طولانی است، بیش از 50 سال.
مقاومت شیمیایی و الکتریکی بالا.

به لطف مزایای آن، کاربرد آن در بخش‌های صنعتی متعددی مانند تصفیه آب (شیرین‌کن، تصفیه و تصفیه فاضلاب)، بخش معدن یا صنایع شیمیایی (لوله‌های گاز، مواد شیمیایی…) گسترش می‌یابد.

لوله های پلی اتیلن در بخش تصفیه آب، در جمع آوری آب دریا یا در تخلیه پس از تصفیه، یافتن لوله هایی با این نوع مواد معمول است. آب از لوله ها گرفته می شود، تصفیه می شود و متعاقباً در داخل کارخانه آب شیرین کن توزیع می شود.

لوله های پلی اتیلن با توجه به ویژگی هایی که قبلا ذکر کردیم مانند انعطاف پذیری، مقاومت و یا عدم حساسیت به یخ زدگی مناسب ترین لوله ها برای تامین و توزیع آب آشامیدنی می باشد. این لوله ها تضمینی برای برآورده شدن نیازها بدون آسیب رساندن به محیط زیست هستند.