محافظت از قطعات خودرو با ضدیخ و حفظ تعادل حرارتی

خنک کننده (یا ضد یخ) از موتور شما در برابر یخ زدگی محافظت می کند در حالی که از قطعات در برابر خوردگی محافظت می کند، با حذف گرما، نقش مهمی در حفظ تعادل حرارتی موتور دارد.

در موتورهای دیزلی سنگین، تنها یک سوم کل مقدار ضد یخ ال 90 انرژی تولید شده برای به جلو راندن خودرو کار می کند، یک سوم اضافی به عنوان انرژی گرمایی توسط سیستم اگزوز حذف می شود، یک سوم باقیمانده انرژی گرمایی تولید شده توسط خنک کننده موتور گرفته می شود.

این گرمای حذف شده توسط مایع خنک کننده کم مصرف ترین بخاری برقی نانو تعادلی را در حذف گرمای موتور ایجاد می کند که برای اطمینان از عملکرد صحیح موتور بسیار مهم است، گرمای بیش از حد می تواند منجر به خراب شدن سریع روغن و خود موتور شود.

در حالی که آب بهترین انتقال کنار سالنی حرارت را فراهم می کند، گلیکول نیز در خنک کننده های موتور برای محافظت در برابر یخ زدگی استفاده می شود.

افزودن گلیکول کمی انتقال حرارت آب را کاهش می دهد، اما در اکثر آب و هواها و کاربردها، محافظت در برابر یخ زدگی حیاتی است.

تقریباً همه موتورها از مایع خنک کننده با سیالات پایه مشابه استفاده می کنند: مخلوط 50/50 اتیلن گلیکول و آب، در برخی شرایط، موتورهای صنعتی ممکن است از مایعات پایه دیگری مانند آب افزودنی یا مخلوطی از پروپیلن گلیکول و آب استفاده کنند.

علاوه بر سیال پایه، مقدار کمی مواد دیگر مقدار ضد یخ 206 تیپ 5 از جمله بازدارنده‌های خوردگی، ضد کف، رنگ‌ها و سایر افزودنی‌ها وجود دارد، در حالی که این مواد دیگر تنها بخش کوچکی از خنک کننده را تشکیل می دهند، آنها هستند که یک خنک کننده را از خنک کننده دیگر متمایز می کنند.

  • منابع:
    1. Engine Coolant Basics
  • تبلیغات: 
    1. راه های عالی برای رسیدن از عرش به فرش
    2. بزرگترین ظروف مسی پیدا شده در قبلیه سرخ پوست ها!!!
    3. پیشنهاد شکل توپ پلاستیکی در تندیس توپ طلا
    4. یک شبه بدون کلاهبرداری میلیاردر شوید