کشف قیر پالایشگاه تهران بر روی جنازه مقتول موجب دستگیری قاتل شد

به طور جداگانه، واحدی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران  و قیر پالایشگاه تهران قراردادی به ارزش 110 میلیون یورو با شرکت PDVSA برای تعمیر و توسعه پالایشگاه ال پالیتو با ظرفیت 146 هزار بشکه در روز امضا کرد.

در ابتدای سال، این شرکت‌ها قطعاتی را برای راه‌اندازی مجدد یک واحد تولید بنزین به پاراگوانا عرضه کردند. این تجهیزات پس از تهیه و حمل و نقل توسط ایرانی ها از چین وارد ونزوئلا شد.

پالایشگاه های ونزوئلا با ورود نفت خام ایران بهبود می یابند پالایشگاه های ونزوئلا تولید روزانه نفت خود را مجددا فعال می کنند و امیدوارند با ورود نفت خام سنگین از ایران در ماه مه، تولید نفت خود را افزایش دهند و تحریم ها را به چالش بکشند.

قیر

با توجه به انعطاف ناپذیری آمریکا، توافقنامه امضا شده با جمهوری اسلامی ایران به دنبال تغییر این مسیر و تعمیق روابط انرژی است که به رگ حیاتی برای صنعت نفت ونزوئلا تبدیل شده است که با تحمیل اقدامات قهری یکجانبه ایالات متحده خفه شده است. ایالات متحده به این کشور، همانطور که توسط روزنامه Correo del Orinoco گزارش شده است.

به گفته منابع نزدیک به رویترز، شرکت‌های دولتی ایرانی آماده‌سازی برای بازسازی مرکز پالایش پاراگوانا، دومین ظرفیت بزرگ جهان، اما که با ۱۷ درصد پتانسیل خود کار می‌کرد، آغاز کردند.

اگرچه گفته می‌شود نفت خام ایران سنگین است، اما اینطور نیست، زیرا نفت‌های خام سبک، مانند این‌ها، اجزای بیشتری برای مخلوط‌ها تولید می‌کنند و نیاز به تصفیه‌های ثانویه کمتری نسبت به نفت‌های سنگین از کمربند یا نفت‌های شورون در زولیا، مانند بوسکان دارند. به عنوان مثال، یک متخصص در این منطقه تایید می کند.

کاراکاس با کمبود بنزین مواجه است که از اواسط سال 2018 در نتیجه اقدامات اجباری و تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه مردم ونزوئلا که در تلاش برای غلبه بر آن با کمک های فنی ایران هستند، آغاز شد.