گیاه آپارتمانی بابا آدم که خلق و خوی انسان را آرام می کند

اگر گیاه آپارتمانی بابا آدم در کوزه رشد کرده است (و خیلی ها رشد کرده اند)، بهتر است قبل از بردن به گلدان کمی آن را هرس کنید : به این ترتیب از پایه تقویت می شود و گیاه را تشویق می کنیم تا رشد کند.

هنگامی که تعداد زیادی ریشه 1 تا 2 اینچی دارید، گیاه شما آماده انتقال به گلدانی با خاک کمپوست مرطوب است. [اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید، چندی پیش به شما گفتیم که چگونه یک گودال آووکادو را به گیاه تبدیل کنید.]

تقسیم کنید و فوراً گیاهان جدید بگیرید!
اگرچه، مطمئنا، سریع ترین و ساده ترین راه برای به دست آوردن یک گیاه جدید بدون پرداخت هزینه، تقسیم یک گلدان به چندین گلدان است. بسیاری از باغبان‌ها گلدان‌هایی را با چندین گیاه کوچک به جای یک گیاه می‌فروشند تا آن را شاداب‌تر و سالم‌تر از آنچه هست نشان دهند.

گیاه

خب، ما می‌توانیم از این ترفند مشکوک به نفع خود استفاده کنیم، زیرا به این معنی است که بسیاری از گلدان‌هایی که می‌خریم (مانند بگونیا، سرخس، فیتونیای زیبا و فیکوس)، در واقع یک گیاه نیستند، بلکه چندین گیاه هستند. همین امر در مورد ریحان از سوپرمارکت نیز اتفاق می افتد. قبلاً به شما گفتیم که چگونه آن را تقسیم کنید و ابدی کنید.

آسان است : کل گلدان را بیرون بیاورید و با احتیاط هر یک از آن گیاهان کوچکی را که به صورت له شده رشد می کنند جدا کنید و هر کدام را در گلدان خود قرار دهید. نه تنها به طور ناگهانی دو یا سه گیاه (اگر نه بیشتر) به قیمت یک گیاه خواهید داشت. علاوه بر این، به آنها فضای بسیار بیشتری برای تغذیه و تنفس خواهید داد. بنابراین آنها بسیار قوی تر خواهند شد.

مجموعه رو به رشدی از مطالعات نشان می دهد که گیاهان می توانند اضطراب ما را کاهش دهند و استرس را از بین ببرند. پر کردن خانه هایمان با سبز ممکن است چیزی بیش از یک حواس پرتی باشد. و اینکه در این عصر محدودیت‌ها، احساس مثبت رشد و زندگی جدید را برای ما فراهم می‌کند. و اگر علاوه بر این، بتوانیم آن را به صورت رایگان دریافت کنیم، خیلی بهتر است.