یک تن گردو خشک 1401 شیر بها دختر 18 ساله اردبیلی

آجیل از جمله مواد غذایی با بالاترین میزان کلسیم است گردو خشک 1401 حاوی 98 میلی گرم در 100 گرم است.

یک متاآنالیز در سال 2015 هیچ رابطه ای بین کلسیم رژیم غذایی و خطر مرگ و میر CVD پیدا نکرد و یک مطالعه اخیر از یک گروه بزرگ آینده نگر گزارش داد که کلسیم رژیم غذایی با مرگ و میر ناشی از همه علل ارتباطی ندارد.

با این حال، یک متاآنالیز اخیر از 9 مطالعه مداخله ای که از 1 تا 7 سال به طول انجامید، پتانسیل کلسیم رژیم غذایی با ویتامین D را در پیشگیری از شکستگی کل، به ویژه شکستگی لگن نشان می دهد.

امتیاز رژیم غذایی ترکیبی از پتاسیم، منیزیم و کلسیم با کاهش خطر سکته مغزی در گروه‌های NHS I و II مرتبط بود که نشان‌دهنده هم‌افزایی بین این مواد معدنی در تأثیرگذاری بر خطر بیماری است.

گردو

همانطور که در بررسی جامع اخیر به تفصیل شرح داده شد، افزایش پتاسیم در رژیم غذایی اثرات سدیم+ در رژیم غذایی بالا را کاهش می‌دهد، که نشان می‌دهد که محدودیت متوسط سدیم با افزایش مصرف پتاسیم یک استراتژی کلی خوب برای کنترل فشار خون، پیشگیری از سکته و کاهش مرگ و میر CVD است.

در مورد منیزیم غذایی، آخرین متاآنالیز با داده های 40 مطالعه کوهورت به این نتیجه می رسد که افزایش مصرف با کاهش خطر سکته، نارسایی قلبی، دیابت و مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط است، اما نه CHD یا CVD کلی.

این یافته‌ها با یک بررسی جامع اخیر در مورد این موضوع تأیید می‌شوند که گردو را در میان غذاهای گیاهی با بالاترین محتوای منیزیم (158 میلی‌گرم در 100 گرم) فهرست می‌کند و نتیجه می‌گیرد که مصرف زیاد منیزیم در رژیم غذایی با خطر کمتری برای خطرات قلبی عروقی مرتبط است. عواملی (عمدتاً سندرم متابولیک، دیابت و فشار خون بالا) و با بهبود عملکرد اندوتلیال همراه است.