استفاده از آنژیوکت پزشکی در صنعت کشاورزی

به نظر می رسد که از نظر شهودی درست است که کاهش اندازه سوزن آنژیوکت پزشکی باعث درد کمتر آن می شود، اما آیا واقعاً به همین سادگی است؟

شلیک، ضربه زدن، آنژیوکت زدن هر چه اسمش را بگذارید، گذاشتن آنژیوکت در بدن تصور اکثر مردم از یک بعد از ظهر سرگرم کننده نیست. حتی اگر فوبیای آنژیوکت خاصی نداشته باشید، واکنش های تزریق معمولاً از خنثی تا در بدترین حالت کاملاً منفی متغیر است.

اما اگر آنژیوکت ها به درد نمی خورد چه؟ یا حداقل اگر کمتر آسیب ببینند چه؟ به نظر می رسد که از نظر شهودی درست است که کاهش اندازه آنژیوکت باعث درد کمتر آن می شود، اما آیا واقعاً به همین سادگی است؟

قطر یک آنژیوکت (چقدر عرض آن است) با واحدی به نام گیج اندازه گیری می شود. از آنجایی که مفهوم سنج پیش از قرن هجدهم است و به روش های مختلف و متناقض تعریف شده است، باید مشخص کرد که عرض آنژیوکت در گیج بیرمنگام اندازه گیری می شود.

آنژیوکت

هر چه گیج بزرگتر باشد، آنژیوکت کوچکتر است. به عنوان مثال، عرض یک آنژیوکت گیج 7 تقریباً 4.6 میلی متر (0.18 اینچ) است، در حالی که عرض یک آنژیوکت گیج 30 حدود 0.31 میلی متر (0.012 اینچ) است. برای اینکه زمینه را به شما بدهم، یک نودل اسپاگتی معمولی تقریباً 14 گیج است و یک گوشواره گل میخی معمولی تقریباً 19 است.

چند فاکتور وجود دارد که تعیین می‌کند پزشک باید از چه اندازه آنژیوکتی استفاده کند، از جمله اندازه بدن بیمار و بخشی از بدن که در حال سوراخ شدن است، اما یک عامل مهم مقدار مایع تزریق یا خارج شده از بیمار است. اگر بخواهید مقدار زیادی مایع را از طریق یک آنژیوکت بسیار نازک تزریق کنید، به دلیل فشار زیاد، هم بیشتر طول می کشد و هم درد بیشتری خواهد داشت.

از سوی دیگر، این مطالعه آنژیوکت‌های گیج 16 را با آنژیوکت‌های 17 یا 20 برای بازیابی تخمک مقایسه کرد و کاهش قابل‌توجهی در نمره درد، نه تنها در طول عمل بلکه پس از آن نیز مشاهده کرد. برای سوراخ‌های شریانی، که شامل وارد کردن آنژیوکت‌ها عمیقاً در مچ دست است.