طرز تهیه پوره سیب زمینی سوخاری

سیب زمینی از مواد غذایی محبوب و خوشمزه در بین مردم دنیا است که به مقدار زیادی کشت می شود و از آن در تهیه انواع خوراک، خورشت و پلو استفاده می کنند و سرشار از نشاسته بوده به همین خاطر گزینه مناسبی برای افزایش وزن افراد لاغر است.

یکی از غذا های محبوب پوره سیب زمینی سوخاری و پیاز زرد طلایی است که برای تهیه پوره سیب زمینی سوخاری ابتدا شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید که شامل:

سیب زمینی: یک کیلو

ژامبون : ۵۰ گرم

سفیده تخم مرغ : ۳ عدد

پنیر چدار: ۳۰۰ گرم

پیازچه: ۵۰ گرم

پودر سوخاری: ۱۰۰ گرم

روغن، نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را خوب بپزید و پوست بگیرید و اجازه بدهید خنک شوند سپس آن را له کرده و با پنیر چدار، پیازچه خرد شده و ژامبون خرد شده به همراه ادویه ها و نمک خوب مخلوط کنید و از آن گلوله های کوچکی درست کنید حالا به مدت ۱۵ دقیقه آن را در دمای اتاق قرار دهید تا استراحت کنند و در سفید تخم مرغ و پیاز میدان شیراز همزده قرار دهید و سپس آن را در ظرف پودر سوخاری بغلتانید و حالا در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند. شما می توانید این غذای مقوی را در کنار سس تند میل کنید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام کوکو سیب زمینی یکی از غذا های دلنشین و پر انرژی است که در کنار سبزی خوردن، گوجه و خیار شور یا سالاد شیرازی یک وعده غذایی کامل و خوش طعم می باشد در این مقاله به طرز تهیه و پخت این غذای محبوب و لذیذ می پردازیم. مواد اولیه مورد نیاز برای کوکو سیب زمینی خام به ترتیب زیر می باشد :

سیب زمینی درشت و تازه: 4 عدد

پیاز سفید متوسط: 1 عدد

تخم مرغ : 3 عدد

آرد سفید: 2 قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده :1قاشق غذا خوری

جعفری و گشنیز تازه یا خشک شده : به مقدار دلخواه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

در ابتدا سیب زمینی، پیاز و سبزی ها را خوب بشویید و در آبکش بریزید. سپس پوست سیب زمینی ها و پیاز را گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم و با فشار دست آب آن را می گیربم تا مایه کوکو منسجم و غلیظ باشد. بعد از آن سبزی های خرد شده، تخم مرغ همزده و دو قاشق آرد را به ظرف اضافه می کنیم و خوب مخلوط کرده و سپس نمک، زردچوبه و فلفل را اضافه کرده تا مایه کوکو کامل شود و در آخر زعفران دم کرده را برای داشتن رنگ و لعاب به کوکو می افزاییم.

در این زمان ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و روغن را خوب داغ می کنیم و با قاشق مایه کوکو را به صورت دایره های کوچک و نازک در داخل روغن داغ می چینیم تا یک طرفان سرخ شود و سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز سزخ شده و کوکو آماده شود و بعد از آماده شدن تک تک آن ها را روی دستمال آشپزخانه می گذاریم تا روغن اضافی آن ها گرفته شود و در کنار سبزی خوردن یا سالاد سرو می کنیم.

سیب زمینی عمده

سیب زمینی عمده سیب زمینی را یکی از مواد خوراکی غده ای و زیر زمینی است که هم به صورت گلخانه ای و هم در زمین های کشاورژی به وفور کشت می شود. این ماده غذایی را می توان جزو پر مصرف ترین مواد خوراکی در بین مردم محسوب کرد چون به دلیل نشاسته فراوان و فیبر خوراکی زیاد نقش مهمی در سیر کردن انسان ها دارد. امروزه در کشور های زیادی زمین های زراعی خود را زیر کشت سیب زمینی قرار داده اند. سیب زمینی را می توان به شکل های مختلف تهیه کرد که طعم و مزه ی آن ها با هم متفاوت خواهد بود. البته ناگفته نماند که سیب زمینی از نظر اندازه، مزه و شکل ظاهری انواع مختلفی دارد.

در این مجموعه سیب زمینی تازه، درشت و دستچین شده با کیفیت عالی و به صورت عمده به تمامی فروشگاه های مواد غذایی در همه ی استان ها عرضه می شود. فروش سیب زمینی به شکل عمده و کلی می تواند قیمت تمام شده آن را بسیار پایین و مشتری پسند کند. با توجه به این که سیب زمینی نقش موثری در برنامه غذایی افراد دارد بنابراین میزان فروش و عرضه این محصول بالا می باشد و خرید عمده آن برای شما بسیار به صرفه و مناسب خواهد بود و در هزینه های تان به طور چشم گیری صرفه جویی می شود.

سیب زمینی سوخاری

سیب زمینی سوخاری سیب زمینی سوخاری یکی از مواد خوراکی پرطرفدار بوده که از آن به عنوان پیش غذا استفاده کرده و یا در کنار غذا های دیگر سرو می کنند و سیب زمینی سوخاری در بین افراد گیاه خوار بسیار محبوب می باشد و در کنار تمامی خوراک و خورش های خود از آن به عنوان یک انرژی بخش استفاده می کنند. در این نوشته می خواهیم شما را با طرز تهیه یک سیب زمینی سوخاری مجلسی و رستورانی آشنا کنیم. در ابتدا مواد لازم برای تهیه این خوراکی به شرح زیر است:

سیب زمینی متوسط و تازه : 3 عدد

پودر سوخاری ساده یا رنگی: 2 قاشق غذا خوری

تخم مرغ: 2 عدد

شیر تازه: 2 قاشق غذا خوری

آویشن، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر : به مقدار لازم

در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پوست می گیریم و به صورت یکدست و یک اندازه آن ها را به شکل خلالی برش می زنیم و دوباره آن ها را می شوییم. حالا در یک قابلمه مقدار آب ریخته و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید و سپس به اندازه 5 تا 8 دقیقه سیب زمینی ها را داخل آب در حال جوش می ریزیم و سپس آن ها را در صافی می ریزیم و روی آن ها آب سرد می گیریم تا خنک شوند و نشاسته اضافی آن ها خارج شود.

در یک ظرف تخم مرغ ها را به همراه شیر همزده و خوب مخلوط می کنیم. سپس به آن پودر سیر، فلفل، نمک و آویشن را اضافه می کنیم. حالا سیب زمینی ها را داخل این مایه ریخته تا مزه آن ها به خوبی به خوردش برود سپس سیب زمینی ها را تک تک در ظرف پودر سوخاری می ریزیم و اجازه می دهیم تا 30 دقیقه در یخچال استراحت کنند و سپس در روغن داغ سرخ می کنیم.

سیب زمینی رژیمی

سیب زمینی رژیمی سیب زمینی یکی از سبزیجات محسوب می شود و در برنامه غذایی تمامی ورزشکاران و بدنساز ها قرار دارد زیرا کالری بالایی داشته و می تواند انرژی زیادی به آن ها بدهد. همچنین پزشکان توصیه می کنند که افراد لاغر نیز حتما در طول روز از سیب زمینی استفاده کنند تا به وزن ایده آل برسند. اگر شما به خوردن سیب زمینی سرخ کرده و چیپسی علاقه دارید ولی نمی خواهید که خیلی وزن تان اضافه شود ما به شما توصیه می کنیم که از سیب زمینی رژیمی استفاده کنید که طعم و مزه آن بسیار عالی و خوشمزه می باشد و در عین حال یک غذای رژیمی نیز محسوب می شود. برای تهیه سیب زمینی رژیمی شما به مواد زیر نیاز دارید:

سیب زمینی متوسط: ۲ عدد

روغن زیتون : ۲ قاشق سوپ خوری

آویشن، نمک و فلفل سیاه و قرمز : به مقدار لازم

زردچوبه، پودر پاپریکا و پودر سیر: به مقدار لازم

سیب زمینی ها را شسته و در یک قابلمه به همراه آب جوش تقریبا آبپز می کنیم و سپس پوست آن ها را گرفته و می گذازیم تا خنک شوند و به اندازه های دلخواه یعنی خلالی، حلقه ای و یا نگینی پرش می زنیم و در سینی فر می چینیم و حالا روی سیب زمینی ها را کمی روغن زیتون، زردچوبه، آویشن، پودر سیر، انواع فلفل و پودر پاپریکا و نمک می پاشیم و به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت در داخل فر می گذاریم تا خوب سرخ شوند و می توانید به تنهایی یا در کنار غذا های خود آن ها را نوش جان کنید.

سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری شاید بتوان گفت در بین مردم دنیا سیب زمینی پنیری یکی از محبوب تربن پیش غذا ها می باشد و از آن برای پذیرایی در مهمانی ها به وفور استفاده می کنند. سیب زمینی پنیری همچنین میزان کالری تقریبا بالایی داشته و برای داشتن یک برنامه غذایی متعادل بسیار عالی است چون از پرخوری شما نیز جلوگیری می کند. این پیش غذا به دلیل داشتن پنیر پیتزا یک غذای مقوی و انرژی بخش خواهد بود. برای تهیه این ماده خوراکی دلچسب به مواد زیر نیاز خواهیم داشت.

سیب زمینی متوسط: 2 عدد

پنیر پیتزا : 200 گرم

آویشن، نمک، فلفل سیاه : به مقدار لازم

برای تهیه این پیش غذای پرطرفدار ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست می گیربم و به شکل خلالی برش می زنیم و در یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاید و سپس سیب زمینی های خلالی را به مدت 5 دقیقه در داخل آن می ریزیم تا کمی پخته شوند. حالا در آبکش می ریزیم و وقتی خنک شدند به مدت 10 دقیقه داخل آب یخ می گذاریم تا نشاسته آن ها گرفته شود و سپس در ظرف پیرکس می چینیم و روی آن را پنیر پیتزا و کمی نمک و فلفل می پاشیم البته می توانید ذرت، قارچ و سبزیجات دیگر نیز به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه در داخل فر می گذاریم تا طلایی شوند و بعد از خارج کردن از فر روی آن آویشن می پاشیم.

سیب زمینی جوانه زده در بارداری

سیب زمینی جوانه زده در بارداری سیب زمینی را می توان به شکل های مختلف تهیه کرد که این به سلیقه شما بر می گردد اما به گفته پزشکان تغذیه بهتر است سیب زمبنی را به شکل آبپز استفاده کنید که هم ارزش غذایی آن حفظ شده و هم این که خوردن آن در این صورت هیچ گونه ضرری نخواهد داشت همچنین برای زنان باردار این ماده غذایی بهتر است به صورت پخته و همراه با گوشت و سبزیجات مصرف شود که در این صورت برای سلامت مادر و جنین بسیار موثر می باشد و کمک می کند کالری لازم برای رشد جنین تأمین شود.

بعضی از سبزیجات مانند سیب زمینی ممکن است به دلیل شرایط نگهداری نادرست جوانه بزنند اما نکته مهمی که در رابطه استفاده این مواد غذایی جوانه زده وجود دارد این است که زمانی سیب زمینی و سایر گیاهان جوانه می زنند نشاسته آن ها تبدیل به قند می شود و دیگر ارزش غذایی گذشته را نخواهد داشت. اما باید بدانید که با جوانه حتما آن ها را دور نیاندازید بلکه اگر جوانه آن تازه بود و سیب زمینی چروکیده و لوس نشده باشد می توان از آن استفاده کرد. زنان باردار بهتر است در کیفیت و تازگی مواد غذایی خود دقت نمایند و اگر در سلامت مواد غذایی شک دارند از مصرف آن اجتناب کنند چون ممکن است سلامت آن ها و جنین را به خطر بیاندازد.

غذا با قارچ و سیب زمینی

غذا با قارچ و سیب زمینی یکی از غذا های مجلسی و خوش طعم خوراک سیب زمینی است که در ترکیب این خوراک از انواع سبزیجات و صیفی جات تازه می توان استفاده کرد و ارزش غذایی آن را بیشتر نمایید. غذایی که در آن قارچ، سیب زمینی و سبزیجات خوشرنگ باشد بدون تردید هم طعم و مزه ی بسیار خوبی دارد و هم این که رنگ و لعاب آن فوق العاده خواهد بود. این غذای بدون شک از خوراک ها مقوی بوده که برای پذیرایی در دورهمی های دوستانه و خانوادگی نیز مناسب می باشد. مواد اولیه ضروری برای تهیه و پخت این غذا به این شرح می باشد.

سیب زمینی: ۲ عدد

قارچ تازه : ۲٠٠ گرم

فلفل دلمه ای: یک عدد

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری

نمک، زردچوبه و فلفل قرمز : به مقدار لازم

پیاز متوسط: یک عدد

در شروع کار سیب زمینی ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت نگینی برش زده و در روغن کافی خوب سرخ نمایید. حالا پیاز را نگینی خرد کرده و یا رنده کنید و در یک ماهیتابه در کمی روغن تفت بدهید تا طلایی رنگ شوند و سپس قارچ های شسته شده و خرد شده را به ماهیتابه اضافه کرده تا آن ها نیز از خامی در بیایند و سپس سیب زمینی سرخ شده و و فلفل دلمه ای های ریز شده را نیز می افزایبم و برای طعم دار کردن غذا دو قاشق رب گوجه را اضافه کرده تا از خامی در بیاید و سپس خوب هم می زنیم و به داخل آن ها زردچوبه، نمک و فلفل را می افزایم و اجازه می دهیم 15 دقیقه با شعله ملایم غذا بپزد. این غذای خوشمزه و دلنشین را می توانید به همراه پلو، کته و یا نان در کنار عزیزان تان میل نمایید.