مردی با فروش قیر بشکه ای تهران موجودی حسابش میلیاردی شد

بیشترین میزان قیر بشکه ای تهران که در صنعت ساختمان و راهسازی مورد استفاده قرار می گیرد در روسازی راه و سقف نیز استفاده می شود.

ضد آب بودن و خاصیت ارتجاعی در دمای بالا دو ویژگی کامل قیر هستند که آن را برای گروه وسیعی از مصارف ایده آل می کند.

در دماهای بالا معمولاً بین 100 درجه تا 200 درجه مانند مایع چسبنده عمل می کند و می تواند با سایر اجزاء مخلوط شده و در صورت نیاز شکل بگیرد.

یک ماده جامد بی اثر پس از سرد شدن باقی می ماند که سخت و آبگریز است آب را دفع می کند چندین اصطلاح برای توصیف قیر معمولی مانند عیار روسازی، درجه نفوذ و گرید قلم (همچنین به عنوان PG شناخته می شود) استفاده می شود.

وقتی آنها از این اصطلاحات استفاده می کنند معمولاً به معنای قیر است که می تواند در یک پالایشگاه معمولی با روش های نسبتاً ساده تولید شود.

فرآیندهای پالایشگاهی که برای تولید قیر استفاده می شود و تأثیر این فرآیندها بر مشخصات نهایی محصول در منابع متعددی ذکر شده است.

قیر

از آنجایی که بیشترین میزان قیر مورد استفاده در آسفالت راهسازی، قیر معمولی (قیر خالص) است، بیشتر به قیر آسفالتی معروف است.

اصطلاح “عیار نفوذ” شکل کوتاه قیر با عیار نفوذ است و نشان دهنده این واقعیت است که این محصول معمولاً با آزمایش نفوذ (در اروپا و برخی مناطق آسیا) طبقه بندی می شود.

اصطلاح «استخراج مستقیم» به این واقعیت اشاره می‌کند که این نوع قیر مستقیماً با فرآیند تقطیر در خلاء و بدون اصلاحات بیشتر تولید می‌شود.

برآوردهای موجود از مصرف جهانی قیر نزدیک به 102 میلیون تن قیر در سال است و حدود 85 درصد از کل قیر تولیدی برای راهسازی و سایر مناطق آسفالت شده استفاده می شود که معمولاً آسفالت دارای 5 درصد قیر و 95 درصد باقیمانده مخلوطی از شن های معدنی و دانه های ریز مانند پرکننده سنگ آهک است.

آسفالت یک اصطلاح رایج است که برای توصیف تعداد زیادی از محصولات روسازی راه که حاوی قیر و شن های معدنی هستند استفاده می شود.

برخی از اصطلاحات جایگزین مانند آسفالت مخلوط گرم و بتن آسفالت وجود دارد در این مقاله از واژه آسفالت در تمام معانی استفاده شده است.

اصطلاح “آسفالت معمولاً در رسانه ها به عنوان شکل کوتاه جاده آسفالته مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

روسازی جاده آسفالته بخشی از جاده است که به عنوان اتصال توسط قطران زغال سنگ مورد استفاده قرار می گیرد و نزدیک به 30 سال است که دیگر از آن استفاده نمی شود.